15/1/13

ΤΖΟΚΕΡ vs «ΛΟΓΙΚΟΛΟΓΙΑ»


«Και αν σου κάτσει;» αυτό σκεφτόμουν τις τελευταίες μέρες, έχοντας πρόσφατα επιστρέψει στον εργασιακό μου χώρο μετά τις γιορτές και το «Christmas Lag» όπως λέω εγώ με έβαλε σε ονειροπωλήσεις.
«Τι ωραία θα ήταν να μου κάτσει και εμένα» σκεφτόμουν. Να σταματήσω δουλειά και να έχω «Χριστούγεννα» κάθε μέρα. Επιχείρησα η αλήθεια είναι να «μου κάτσει» 3-4 φορές μέσα στις γιορτές αλλά ούτε κατά διάνοια. Τότε σκέφτηκα «άραγε σε πόσους έκατσε μέσα στο 2012;» οπότε και είπα να ρίξω μία χαλαρή ματιά στα «νούμερα».

Στις 104 κληρώσεις από τις 1/1/2012 εώς τις 30/12/2012 παίχτηκαν απο το πανελλήνιο 417.390.493 στήλες ΤΖΟΚΕΡ συνολικά. Σε μέσο όρο οι Έλληνες έγραφαν 4.013.370 στήλες ανά κλήρωση.
Ας μεταφράσουμε τώρα τις στήλες σε εισπράξεις για τον ΟΠΑΠ. Απλά πολλαπλασιάζουμε τις στήλες με 0,50€ και έχουμε ότι το 2012 ο ΟΠΑΠ είχε συνολικές εισπράξεις απο το ΤΖΟΚΕΡ 208.695.247 €. Κατα μέσο όρο οι Έλληνες τζίραραν 2.006.685,06 € ανά κλήρωση.
Στην διανομή κερδών τώρα, τα συνολικά κέρδη που μοίρασε ο ΟΠΑΠ στον λαουτζίκο ανήρθαν στα 99.882.022 €. Ανα κλήρωση μοιράζονταν 960.404,05 € κατά μέσο όρο σε όλες τις κατηγορίες.

Οπότε ερχόμαστε στο 3 βασικό (και εύκολο) μέγεθος. Το «ακαθάριστο» κέρδος του ΟΠΑΠ για το 2012 (όσον αφορά το ΤΖΟΚΕΡ και μόνο πάντα), δηλαδή εισπράξεις μείον μοιρασμένα κέρδη, ανέρχεται στα 108.813.224,86€ συνολικά. Ανά κλήρωση τώρα το κέρδος αυτό ήταν 1.046.281,01 € σε μέσο όρο.

Το νούμερο των κερδών του ΟΠΑΠ λογικά φαίνεται γιγάντιο σε εμένα και σας φίλοι\ες αναγνώστες. Και αυτό που περιστρέφεται στο κεφάλι μου είναι πόσο % από αυτό το νούμερο μένει σαν καθαρό κέρδος αν αφαιρέσουμε όλα τα έξοδα που τυχόν υπάρχουν.

Επίσης δεν είμαι και οικονομολόγος-χρηματιστής κτλ για να ψάξω να βρω αν υπάρχουν ανακοινωμένα ισοζυγια κτλ. Απλά θα πώ ότι και τα μισά να μένουν στην τσέπη του μιλάμε για πολύ χρήμα. Και μάλιστα τώρα που το σκέφτομαι είναι πολύ χρήμα απο τον ελληνικό λαό!Απο τον ελληνικό λαό; Μα υποτίθεται ο λαός είναι σε μεγάλη κρίση. Άρα τελικά λέτε να υπάρχουν λεφτά;

Όχι φίλοι μου ασφαλώς και δεν υπάρχουν λεφτά. Όμως μέσα σε ένα ημερολογιακό έτος δαπανήθηκαν απο τον λαό 208.695.247€ για συμμετοχή σε τυχερό παιχνίδι. Ίσως τελικά το εμπόριο ελπίδας να είναι και η καλύτερη «μπίζνα». Και δεν έχω στα χέρια μου στοιχεία και μελέτες αλλά το κουτό και απλό μυαλουδάκι μου, μου λέει ότι πιθανόν όσο κατεβαίνει το βιοτικό επίπεδο και όσο αυξάνεται η ύφεση με όλα τα χαρακτηριστικά της (ανεργία, μείωση συντάξεων-μισθών, αύξηση φορολογίας κτλ) τόσο θα αυξάνεται η ζήτηση για «Ελπίδα». Μόνο που ίσως για την Ελλάδα αυτό το Ελπίδα να ισούται με το ΕΛΠΗΔΑ από το «ΕΛΛΑΔΑ ΠΗΔΑ ΣΤΟ ΚΕΝΟ».

Δεν ξέρω αν μέσα στο 2012 επενδύθηκε ένα τέτοιο ποσό έστω σε κάποιον απο τους Τομείς Ποιότητας Καθημερινής Διαβίωσης που λέω εγώ, αν μπήκε θέρμανση σε κάποιο σχολείο στην επαρχία, αν μπήκε θέρμανση σε κάποιο νοσοκομείο στην επαρχία, αν δόθηκε επιδότηση (όχι με τον μέχρι τώρα πατροπαράδοτο τρόπο λαμογιάς)για ανάκαψη κάποιου τομέα παραγωγής, αν πληρώθηκαν εκπαιδευτικοί για συνεχίσου να μορφώνουν, αν πληρώθηκαν γιατροί για να συνεχίσουν να θεραπεύουν, αν δόθηκαν ενισχύσεις στους ανέργους, αν φτιάχτηκαν δρόμοι για να μετακινούμαστε ασφαλείς κτλ.

Το αντάλαγμα από το ΤΖΟΚΕΡ ήταν 20 μεγάλοι και μεγαλύτεροι νικητές της 1ης κατηγορίας που αύξησαν το εισόδημα τους από 600.000€ εώς 5.500.000€ λύνοντας το οικονομικό πρόβλημα της ζωής τους και αφήνοντας όλους εμάς τους υπολοίπους να φανταζόμαστε πως θα ήταν να είμασταν στη θέση τους.
Αν κάνω αναγωγή και θεωρήσω ότι η Ελλάδα έχει 10.000.000 πληθυσμό τότε ο καθένας τζίραρε μέσα στη χρονιά 21€ και είχε επιστροφή 10€. Δηλαδή 11€ απο όλους μας πήραν κάποιο δρόμο, τα «διώξαμε» απο την τσέπη μας και μάλιστα δεν ξέρουμε προς τα που πήγαν.

Κοινωνιολόγος δεν είμαι και αν κανείς με ρωτήσει ποιες σπουδές θεωρώ τις καλύτερες για τον άνθρωπο εγώ θα επιλέξω μία ανύπαρκτη, μία φτιαγμένη απο εμένα, μία φανταστική επιστήμη: όταν θα μεγαλώσω θα ήθελα να είμαι πτυχιούχος της «Λογικολογίας». Την λογική μας θεωρώ ότι μας αναγκάζουν να χάνουμε φίλοι μου. Διότι εάν επικρατούσε το λογικό όσον αφορά το εσωτερικό αυτής της χώρας, που το αποτελέι ο λαός της που μάχεται εκ των έσω και στις πρώτες γραμμές, θα ευχόμουν για το 2013 να πέρναμε όλοι μας αυτά τα 11€ (για μία φορά για όλο το χρόνο) απο την τσέπη μας και να παίξουμε όχι ΤΖΟΚΕΡ αλλά π.χ «ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ», «ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ», «ΥΓΕΙΑ» κτλ. Ας γινόταν να καταθέσουμε όλα αυτά τα 11€ και ας τα κάνουμε συντάξεις, επιδόματα, υγεία.Η ελπίδα ήταν μέχρι τώρα ατομική υπόθεση. Η ελπίδα όμως είναι συνολική. Και αν εγώ δαπανώ 11€ το χρόνο για προσωπική ελπίδα με πιθανότητα 1/24.435.180 τότε δεν έχω πρόβλημα για φέτος και του χρόνου και του παραχρόνου να μην κυνηγήσω την απίθανη αυτή προσωπική ελπίδα αλλά ας επενδύσω στην ελπίδα της χώρας μου, προσφέροντας εγώ τώρα που μπορώ ακόμα στους συμπολίτες μου που έχουν πραγματική ανάγκη στις δύσκολες αυτές μέρες.

Ο καθένας μπορεί να φέρει στο μυαλό του διάφορες εικόνες και εγώ αυτή την στιγμή θα φέρω 1 και θα πω : γεννηθείς το 81΄και μεγαλωμένος με τόσα «καλούδια» απο την αντίστοιχη γεννιά παππούδων και γιαγιάδων δεν δέχομαι όχι απλά να τους κόβουν ένα καφέ στο καφενείο και στο ΚΑΠΗ της γειτονιάς αλλά κατάμουτρα και χωρίς ίχνος ντροπής να τους λένε ότι θα κρυώνουν το χειμώνα και δεν θα έχουν να πληρώνουν για τα φάρμακα τους (τα ήδη πληρωμένα απο τους ίδιους ύστερα από χρόνια μόχθου και εργασίας).

Δικαίωμα και φυσική διεργασία είναι να ονειρευόμαστε εύκολα κέρδη για εμάς προσωπικά, αλλά κάπου κάπου είναι καλό να ξεφυλλίζουμε και λίγο το βιβλίο της «Λογικολογίας» μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: