29/10/13

Ισχύς εν τη ενώσει


Με αφορμή το κυριακάτικο άρθρο μου για τα παιχνίδια Swansea - West Ham και Tottenham - Hull City,
σε συνάρτηση με τα σημεία που τόνισα και τα οποία περιείχαν αξία, γράφω το παρόν άρθρο για να παραθέσω μια σκέψη μου και παραλλήλα να κάνω ένα κάλεσμα εθελοντικής συμμετοχής προς όποιον ενδιαφέρεται να παίξει ενεργό ρόλο στην ατομική μου προσπάθεια μέσω του blog αυτού.

Πρώτα όμως ας παραθέσω την σκέψη μου. Σας είναι πλέον γνωστός ο τρόπος-στυλ σύμφωνα με τον οποίο αντιμετωπίζω το όλο θέμα ΣΤΟΙΧΗΜΑ.

Ξέρετε δηλαδή ότι είμαι υποστηριχτής της ιδέας του value betting. Το under 2,5 (και under 1,5 επίσης) στην αναμέτρηση Tottenham - Hull City ήταν η σπίθα που πυροδότησε τη συγγραφή του παρόντος άρθρου.

Τι εννοώ. Όπως έγραψα η στατιστική των αποδόσεων με "οδήγησε" να τονίσω την ύπαρξη αξίας στο σημείο του over 2,5 αφού 5/6 τελευταία της ίδιας κλάσης είχαν επαληθεύσει το σημείο. Ας δούμε τώρα το γινόμενο ποσοστού % επαλήθευσης και προσφερόμενης απόδοσης.

5/6=83%=0,83 οπότε 0,83 * 1,79 = 1,4857.


Το 1,4857 όντως υποδεικνύει τεράστια αξία και όπως τόνισα στο ίδιο το άρθρο μου έκανε απο την αρχή εντύπωση. Το ερώτημα που τριγυρνούσε στο κεφάλι μου ήταν αν όντως το σημείο προσφέρθηκε με τόση αξία απο λάθος των bookmakers ή αν οι bookmakers γνώριζαν πολύ καλά τι έκαναν. Φυσικά και οι bookmakers γνωρίζουν πολύ καλά τη δουλειά τους και το αποτέλεσμα το απέδειξε για ακόμα μια φορά.

Μεταξύ μας εκνευρίστηκα που την πάτησα όπως την πάτησα. Έτσι είπα να τσεκάρω την πορεία των αποδόσεων στο over/under 2,5 διότι μην ξεχνάμε ότι εκεί έξω υπάρχουν και κάποιοι "φονιάδες" των bookmaker που καραδωκούν. Άρα είπα στον εαυτό μου: Αν όντως υπήρχε αξία στο σημείο θα υπήρχε και μια ανάλογη ζήτηση.


Η απάντηση της εικόνας πάνω είναι σαφέστατη. Οι ίδιοι οι bookmakeres άνοιξαν τις αποδόσεις με φαβορί το σημείο του over. Γιατί; Μα γιατί και αυτοί λαμβάνουν υπόψη τους βασικές στατιστικές. Άρα δεν μπορούσαν να ανοίξουν ανάποδα. Τελικά όμως πτώση σημειώθηκε στο under. Βέβαια δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουμε αν η πτώση προέκυψε απο μικρά πονταρίσματα πολλών ή μεγάλα πονταρίσματα λίγων.

Μετά από τα παραπάνω επιστρέφω στο κάλεσμα εθελοντικής συμμετοχής. Σκέφτομαι το εξής: Θα ήταν θετικό για όλους μας να παραθέτω το γινόμενο αξίας σημείων που προκαλούν ενδιαφέρον και απο κει και πέρα να παραθέτει όποιος το επιθυμεί την προσωπική του άποψη αλλά πάντα με κάποια βάση π.χ μια πληροφορία (παραθέτοντας μια πηγή στο διαδίκτυο κτλ) που θα τον οδηγεί στην άποψη του. 

Δηλαδή σε ανάλογες περιπτώσεις όπως το παράδειγμα του over/under της Tottenham να γίνεται μια ομαδική προσπάθεια με στόχο την σωστότερη δυνατή επιλογή. Δηλαδή να ακολουθήσουμε κάποια μεταβολή αποδόσεων; Να ακολουθήσουμε την στατιστική; Έχει πέσει στην αντίληψη κάποιου το οτιδήποτε που δικαιολογεί την μεταβολή των αποδόσων;

Ελπίζω να υπάρξουν άτομα που να μπορούν να συμβάλλουν, διότι η αλήθεια είναι ότι είμαι μόνος μου και ο λιγοστός χρόνος που έχω στη διαθεσή μου αφιερώνεται στην συλλογή της στατιστικής κατα κύριο λόγο. Απο κει και πέρα είναι αδύνατον να κάνω πλήρη έρευνα για όλα τα παιχνίδια.

Κάθε βοήθεια λοιπόν καλοδεχούμενη. Απλά σχολιάστε στα άρθρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: